zaterdag 26 januari 2013

Telefoon hoesje

Al een aantal dagen geleden kwam het idee bij mij naar boven om een telefoohoesje te haken. Nu zijn er op het internet al verschillende patronen te vinden maar ik wist steeds niet zeker of mijn telefoon er in zou passen ( en ik wilde natuurlijk wel een passend hoesje )

Dus ik ben zelf aan de slag gegaan. Over de kleurencombinatie was ik al snel uit. Op pinterest had ik al een aantal haakprojecten in de kleuren wit/geel/grijs/zwart gezien en daar was ik verliefd op geworden. Toen het haakpatroon nog. Vasten of stokjes of een combinatie van beide?

Algauw wist ik dat ik beide steken wilde gebruiken en zie hier het resultaat;
 photo hoesje1_zpsc91e602b.png

Zoals jullie misschien wel kunnen zien is mijn beelscherm van mijn telefoon kapot ( vandaar dat ik ook een hoekje wilde ) Tip voor degene die ook een samsung galaxy s3 hebben; laat hem niet vallen want een nieuw scherm kost €180,-! ( ik moet nog even sparen :) )

 photo hoesje2_zpsdf3a92d5.png

De foto's zijn een beetje donker want het zonnetje wil hier niet echt schijnen vandaag

 photo hoesje3_zpsbf0821c5.png

Ook haakte ik een flapje en naaide ik een knoopje vast zodat het hoesje ook echt dicht kan en mijn telefoon er niet uit kan vallen.

 photo hoesje4_zps29cccaa6.png

Het uiteindelijk patroon wat ik gevolgd heb.

Haak elke toer af met een halve vaste!
toer1; 38 lossen, haak tot een ring met een halve vaste
toer2: 38v
toer3; 38 v
toer 4; 38 v
toer5; 38 v
toer 6; 3 losse, 37 stokjes ( de 3 losse is het eerste stokje )
toer 7; 3 losse, 37 stokjes

Dit heb ik 4x herhaal totdat mijn telefoon erin paste.
De onderkant heb ik aan elkaar genaaid.

Vevolgens haakte ik een flapje:
Na elke toer je werk draaien!
toer1; 10 losse + 1 keer losse
toer 2; 10 vaste + 1 keer losse
toer 3: 10 vaste + 1 keer losse
toer 4: 10 vaste + 1 keer losse
Toer5; 10 vaste + 1 keer losse
Toer 6: 10 vaste + 1 keer losse
Toer 7:10 vaste + 1 keer losse
Toer 8: 10 vaste + 1 keer losse
Toer9: 10 vaste + 1 keer losse
Toer 10: 10 vaste + 1 keer losse
Toer 11: 4 vaste + 1 keer losse toer
12: 4 vaste + 1 keer losse
toer 13: 4 vaste + 1 keer losse
toer14: 4 vaste + 1 keer losse
Toer 15 4 vaste + 1 keer losse
Toer 16 10 vaste + 1 keer losse

Nu moet je niet meer naar beneden haken maar weer terug om hoog!
Toer 17: 4 vaste + 1 keer losse
Toer18: 4 vaste + 1 keer losse
Toer 19: 4 vaste + 1 keer losse
toer20: 4 vaste + 1 keer losse

De volgende toer haak je gelijk vast aan het flapjè

Toer 21: 4 vaste + 1 keer losse

Werk alle draadjes weg; en klaar is je hoesje!
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om alleen maar vaste of alleen maar stokjes te gebruiken! Het flapje kan je ook weglaten, groter maken of kleiner maken door meer of minder toeren te gebruiken.

liefs,
Samantha

3 opmerkingen:

  1. Mooie kleurcombinatie, handig ook, ziet er goed uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gaaf die kleurtjes! jammer van je kapotte telefoon...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je ziet te weinig zelfgemaakte dingetjes tegenwoordig. Leuk dat je je eigen hoesje gemaakt hebt. Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen